niedziela, 10 stycznia 2016

Postanowienia noworoczne



Koniec roku i rozpoczęcie kolejnego to za każdym razem czas, w którym widzę na blogach wysyp postów z ambitnymi postanowieniami i planami na najbliższych 12 miesięcy. W oczach aż dwoi się i troi od niewyobrażalnych dla mnie liczb książek, których przeczytanie znajomi blogerzy stawiają sobie za cel. 50 w rok? Przeciętnie. Niektórzy oceniają swój czytelniczy głód nawet na 100 czy więcej tytułów. Ja nie będę stawiać sobie celu, który od samego początku jest dla mnie nierealny. Nie lubię czytać na wyścigi i nie mam dużo czasu na czytanie (wymówka?), dlatego moim skromnym postanowieniem jest przeczytać w 2016 roku 20 książek. Nie ilość, a jakość, dlatego na mojej liście znalazły się przede wszystkim opasłe tomiszcza, które od dawien dawna czekają na półce na swoją kolej. Czekają i kuszą, a ja ciągle odkładam sięgnięcie po nie na później.

A oto lista szczęśliwych wybranek pogrupowana w kilka kategorii:






Zbiór anglojęzyczny
Głównie są to książki, które muszę przeczytać do pracy magisterskiej, moim zagadnieniem jest literatura wiktoriańska i neowiktoriańska ukazująca relacje między kobietami. Aktualnie jestem w trakcie czytania "Written on the body" ("Zapisane na ciele") Jeannette Winterson i jestem zachwycona!

01. Fingersmith, Sarah Waters
02. Written on the body, Jeannette Winterson
03. The Woman in White, Wilkie Collins
04. Possession, A.S. Byatt

Opasłe tomiszcza
Piękne i wymarzone - na mojej liście do kupienia i przeczytania były od dawna. Mikołaj w tym roku pomógł mi dopiąć swego. ;) Powieść Palmy jest obsadzona w realiach wiktoriańskiego Londynu (yes!), natomiast druga pozycja to znany i stosunkowo nowy na rynku tytuł, który zdobył już nagrodę Pulitzera. Nie mogę się doczekać obu.

05. Mapa czasu, Felix J. Palma
06. Światło, którego nie widać, Anthony Doerr

 Worek rozmaitości
Sarah Waters, którą zaczęłam dawno i jakoś nie mogłam dokończyć... Pora zabrać się za nią jeszcze raz, bo jest pożyczona. "Dziewczyny z Danbury" były moim prezentem na 21 urodziny - jestem tej książki ciekawa, ponieważ na niej został oparty serial, który bardzo lubię, "Orange is the new black". Setterfield uwielbiam za jej "Trzynastą opowieść", więc kolejna powieść tej autorki jest dla mnie obowiązkowa. "Grobowiec z ciszy" to egzemplarz recenzencki, będzie świetny, kiedy zatęsknię za kryminałem.

07. Pod osłoną nocy, Sarah Waters
08. Dziewczyny z Danbury, Piper Kerman
09. Człowiek, którego prześladował czas, Dianne Setterfield
10. Grobowiec z ciszy, Tobe Alsterdal

Sir Arthur Conan Doyle
Mój kochany Sherlock. Do tej pory czytałam tylko zbiór opowiadań i pierwszą z powieści. Najwyższy czas zabrać za za pozostałe trzy. No i spójrzcie na te piękne wydania! :)

11. Pies Baskervillów, A.C. Doyle
12. Znak czterech, A.C. Doyle
13. Dolina Strachu, A.C. Doyle






Millennium
Pierwsze dwie części "trylogii" Larssona siedzą dumnie na półce z moimi ulubionymi książkami. Za trzecią jak dotąd nie zdołałam się zabrać, ogromne z niej tomiszcze. A tu już czeka czwarta część! I co ja mam biedna począć? Książek tak dużo, czasu tak mało...

14. Zamek z piasku, który runął, Stieg Larsson
15. Co nas nie zabije, David Lagercrantz




Aktualnie czytam
Egzemplarz recenzencki od wydawnictwa Muza. Cegła. Trochę ciężko mi idzie, ale czytam wytrwale...

16. Pochłaniacz, Katarzyna Bonda





... i przeglądam przepięknie wydaną książkę Garance Dore, "LovexStylexLife". Chyba wszystkie "dziewczyńskie dziewczyny" ją kojarzą. ;)

Pozostałe miejsca przeznaczam na spontaniczne decyzje, lektury, które będę musiała przeczytać na studia i (mam nadzieję) nowe członkinie mojego księgozbioru. Zobaczymy w przyszłym grudniu, co ostatecznie z tego planu wyszło. ;)

A jakie Wy macie czytelnicze postanowienia na nowy rok?

4 komentarze:

  1. O matko jaki duży stosik! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. No w końcu musi wystarczyć na cały rok! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam Larssona w pierwszej kolejności, a powieść "Co nas nie zabije" oraz twórczość Katarzyny Bondy sama mam w najbliższej kolejności :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...